Το μαύρο πρόβατο - χριστιανικό πανκ;

Το μαύρο πρόβατο

Πολλοί γνωρίζουν πώς προέκυψε το πανκ κίνημα. Υπάρχουν πολλές πληροφορίες για τη μουσική τους, την καταγωγή τους, διάσημα συγκροτήματα όπως: Sex pistols, The Clash, Ramones. Το Ισπανικό κίνημα Radical Punk με τους Eskorbuto, La Polla Records και πολλούς άλλους. Είναι εύκολο να βρείτε πληροφορίες για το punk από όλες τις χώρες, Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Ρωσία. Οι επιρροές τους, οι ιδεολογίες τους. Αλλά πολύ λίγα είναι γνωστά για τη λατινοαμερικανική χριστιανική πανκ ροκ, ή μάλλον: «Το μαύρο πρόβατο του πανκ».

Για κάποιους το πανκ είναι τρόπος ζωής, για άλλους ιδεολογία. Για άλλους είναι χάος και καταστροφή, απόρριψη του νόμου, της θρησκείας, είναι αθεϊσμός, αγνωστικισμός, μίσος, δυσαρέσκεια, περιθωριοποίηση, το να ζεις με τον δικό σου τρόπο. Υπάρχει και πανκ με πολιτικές προεκτάσεις. Και τόσοι ατελείωτοι τρόποι σκέψης που έχουν προκύψει από μια λέξη: «Πανκ».

Πέρα από τα νοήματά του, τις ερμηνείες του και τις παράγωγές του ως προς τη μουσική και τον τρόπο ζωής.Υπάρχει ένα κίνημα που γεννήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά αυτό το άρθρο δεν μιλάει για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε αυτή τη γωνιά των γραμμένων θα προσπαθήσουμε να δώσουμε νόημα σε κάτι που για τους περισσότερους πανκς είναι άσεμνο, παρέκκλινο, αταίριαστο, παράλογο και πάνω απ' όλα αυτό, για πολλούς πανκ, δεν είναι πανκ. Μιλάμε για τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από: Το Κίνημα των Χριστιανών Πανκ στη Λατινική Αμερική. Θα προσπαθήσουμε να αποκρυπτογραφήσουμε την προέλευσή τους, τις μπάντες και τις επιρροές τους. Τις ιδεολογίες τους, τους σκοπούς τους και πάνω από όλα τον λόγο της ύπαρξής τους.

Μόλις μιλάμε για το χριστιανικό πανκ, προκύπτουν διάφορα ερωτήματα στα οποία πρέπει να απαντήσουμε: πώς μπορεί κάτι που γεννήθηκε ενάντια στη θρησκεία, το κράτος και τον Θεό, να υπόκειται ή να χωράει τέτοιες αντιφατικές έννοιες για τον εαυτό του, ως προς την προέλευση και τον σκοπό του;


Όταν μιλάμε για αυτό το θέμα, πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη ότι στο ίδιο είδος "Christian punk" υπάρχουν και υπο-είδος. Με διαφορετικά στυλ, θέματα και σκέψεις. Αν και όλοι δηλώνουν ότι έχουν την ίδια πίστη στον Ιησού Χριστό, οι απόψεις τους σχετικά με τη ζωή, την πολιτική, την κοινωνία και την ίδια την κατάσταση των πραγμάτων είναι πολύ διαφορετικές και μερικές φορές τα ίδια   βιβλικά δόγματα γίνονται αντιφατικά σε ορισμένες πτυχές.

Δεν πρόκειται να μιλήσουμε για το τι είναι λάθος ή τι είναι σωστό. Αυτό επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του αναγνώστη, του οποίου η σκέψη και ο συλλογισμός φτάνει στο αποκορύφωμα αυτού που επιδιώκει να κατανοήσει και να ανακαλύψει μόνος του.

Το χριστιανικό πανκ γεννιέται από την ίδια θρησκευτική καταστολή και την ανάγκη να φτάσει κανείς στις δύσκολες και άπορες περιοχές. Το punk ήταν πάντα η πιο επαναστατική και περιφρονημένη υποκουλτούρα και οι πανκ που δέχτηκαν τον Χριστό ως σωτήρα τους, είδαν την ανάγκη να κατακτήσουν έναν χώρο σε αυτόν τον κόσμο που παρ' όλα αυτά συνέχιζε να τους ταυτίζει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.


Αυτή η νέα ευκαιρία ήταν μια εναλλακτική λύση για πολλούς νέους που, καταναλωμένοι από τα ναρκωτικά, κουρασμένοι από την παρακμή του πανκ γενικά και βαρεμένοι από την ίδια τη ζωή, βρήκαν στην πίστη του Ιησού Χριστού κάτι που δεν τους έδωσε ο κόσμος. Ένα προσδόκιμο ζωής ικανό να ξεπεράσει την ανθρώπινη κατανόηση. Και χάρη στην ίδια έλλειψη αποδοχής σε πολλές εκκλησίες, οι πανκ, μεταμορφωμένοι πλέον από τη δύναμη του Θεού, αρχίζουν να ενώνονται και να αναζητούν ένα χώρο για να εκφράσουν την πίστη τους.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Βραζιλία

Η λατινική χριστιανική πανκ ξεκινά στη Βραζιλία. Πανκ συγκροτήματα με χριστιανικό θέμα άρχισαν να εμφανίζονται τις δεκαετίες του 1980 και του 1990, πρωτοποριακά συγκροτήματα όπως οι Ruptura (1989) και Ressurreição (1995) στην πολιτεία του Σάο Πάολο άρχισαν να σπάνε τα θρησκευτικά ταμπού.

Με άλματα, τα συγκροτήματα κέρδιζαν χώρο και μετέφεραν το μήνυμά τους, το μήνυμα του ευαγγελίου του Χριστού εκεί που οι παραδοσιακές εκκλησίες δεν μπορούσαν να φτάσουν. Όλα αυτά συνέβησαν μπροστά στην προκατάληψη από τη λεγόμενη αληθινή πανκ πλευρά, όπου οι απειλές για επιθετικότητα και τα μποϊκοτάζ ήταν συχνές. Από τότε πολλά συγκροτήματα έχουν ξεπηδήσει σε όλη τη χώρα όπως π.χ. Foco nocivo, Fostismo, Refugio, Desertor, Thimoteos, Leving fire, Protestantes HC, Crush, Belief and Fury, Our Fury, CxFxI, Militantes, μεταξύ άλλων.

Από εκείνη τη στιγμή άρχισαν να εμφανίζονται πολλά υπόγεια ευαγγελιστικά υπουργεία, που έφτασαν σε πολλές γωνιές της Λατινικής Αμερικής και αναπτύχθηκαν πολύ έντονα μεταξύ των πανκ και μη πανκ νέων. Μερικά από αυτά τα κινήματα είναι: D
espreciados y Desechados (Χιλή), Pantokrator (Κολομβία), La Rocka (Βενεζουέλα), Alcance Subterraneo και Cristianos Extremos (Μεξικό), Salvación Radical, Comunidad Pisando (Περού).

Χιλή

Αυτό το νέο κύμα Christian Punk μόλις ξεκινούσε και από τη Βραζιλία συνεχίζει τον δρόμο του στη Χιλή με το «punkanuto». Αυτό το όνομα οφείλεται στον Juan Bautista Canut de Bon Gil, έναν Ιησουίτη που προσηλυτίστηκε στον Προτεσταντισμό, που γεννήθηκε και έζησε μεταξύ 1846 - 1896. Οι χριστιανοί οπαδοί του προσδιορίστηκαν ως canutos και ακόμη και σήμερα ονομάζονται canutos ως αναφορά (είτε για κοροϊδία είτε όχι) προς τον Canut De Bon, και με αυτόν τον όρο ταυτίζονται οι ευαγγελικοί πανκ στη Χιλή.

Ξεκινά το 1994 με ένα συγκρότημα που ονομάζεται "Siervos Inútiles", το οποίο γίνεται πρωτοπόρος στο είδος με στίχους που μιλούνται στα Ισπανικά. Γεννήθηκε στο Βαλπαραΐσο της Χιλής, σε ένα κλίμα υποτιθέμενης δημοκρατίας, κοινωνικής επανάστασης και ανούσιων ζωών. Εκφράστε μέσα από τη μουσική μια ζωντανή επαναστατική εμπειρία με τον Χριστό.

-Ο Ιησούς άλλαξε ριζικά τη ζωή μας, ήμασταν σκλάβοι και μας έκανε ελεύθερους. Μας έχει δώσει έναν αληθινό σκοπό για τον οποίο μας αξίζει να ζούμε και να πεθάνουμε-.

Αφού έπαιξαν πολλές μη χριστιανικές συναυλίες, κυκλοφόρησαν ένα άλμπουμ με τίτλο "Revolution". Μουσικά αυτοπροσδιορίζονται ως Πανκ, προσπαθώντας να αποσπάσουν όλο τον θυμό και την ειρωνεία από το στυλ και να το ανακατέψουν με το προφητικό μήνυμα της Βίβλου, καταγγέλλοντας το κοινωνικό αμάρτημα του κόσμου, που είναι μαριονέτα του Σατανά και τα ψέματά του.

Άλλες ομάδες που τον ακολουθούν είναι οι: Perro Atropellado (1998), Kuriakos (1998), Güesos Carnudos (2000), Kontrakorriente (2001), Chapulines (2001), Abogado del Pueblo (2004), Kgao de la cabeza (2009) και πολλοι αλλοι.

Αργεντίνη

Αλλά "το μονοπάτι του χριστιανικού πανκ" μόλις αρχίζει και αυτό το μαύρο πρόβατο συνεχίζει τον δρόμο του προς την Αργεντινή, όπου πρακτικά δεν υπάρχουν αρχεία για το πώς ξεκίνησαν όλα. Αλλά υπήρχαν μπάντες που εμφανίστηκαν στη σκηνή όπως:

Arrebato (1995) προφανώς ήταν το πρώτο συγκρότημα (τουλάχιστον στα λίγα ιστορικά αρχεία που υπάρχουν) που άρχισε να παίζει χριστιανικό πανκ ροκ στην Αργεντινή σκηνή. Το όνομα αρπαγή προέρχεται από το εδάφιο 1 των Θεσσαλονικέων 4:16-17 όπου λέει:

δεδομένου ότι, ο ίδιος ο Kύριος θα κατέβει από τον ουρανό με πρόσταγμα, με φωνή αρχαγγέλου, και με σάλπιγγα Θεού, και αυτοί που πέθαναν εν Xριστώ θα αναστηθούν πρώτα· έπειτα, εμείς που ζούμε, όσοι απομένουμε, θα αρπαχτούμε, ταυτόχρονα, μαζί τους, με σύννεφα, σε συνάντηση του Kυρίου στον αέρα· και έτσι, θα είμαστε πάντοτε μαζί με τον Kύριο.

Με τα χρόνια έπαιξαν στο underground κύκλωμα της επαρχίας του Μπουένος Άιρες με φιλικά συγκροτήματα, τόσο μη χριστιανικά όσο και χριστιανικά συγκροτήματα. Γύρω στο 1999 είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στην πρώτη χριστιανική εκδήλωση για συγκροτήματα στο μυθικό Cemento, έναν ναό του αργεντίνικου ροκ, όπου θα συναντιόταν ένας μεγάλος αριθμός συγκροτημάτων διαφορετικών ειδών.

La Gomera de David: το συγκρότημα γεννήθηκε στα τέλη του 2002 στο πόλη Mar del Plata. Μετά από αρκετές πρόβες, ενθαρρύνονται να παρέμβουν σε ένα φεστιβάλ συγκροτήματος που γίνεται σε ένα μέρος στο Μπατάν (Μπουένος Άιρες), με έναν παλιό σχολικό ήχο, το συγκρότημα άρχισε να ακούγεται καλύτερα σιγά σιγά. Αφού συνέχισε να παίζει (σε ​​ορισμένα μη χριστιανικά φεστιβάλ), ο Eduardo μπαίνει στο συγκρότημα, αντικαθιστώντας τον Jhonathan στα ντραμς.Με αυτόν τον σχηματισμό, το συγκρότημα αναπτύχθηκε λίγο πιο μουσικά, δίνοντάς του έτσι έναν δυνατό ήχο.

Dios kon noxotrox (2001): Η ιστορία αυτού του συγκροτήματος ξεκινά από την Αργεντινή αλλά συνεχίζεται στο Μεξικό, η ιστορία του είναι ασυνήθιστη. Γεννήθηκε το 2001 αλλά η μουσική του κυκλοφόρησε μόλις τον Μάρτιο του 2008, όπου έγινε ευρέως αποδεκτή από το πανκ και μη πανκ κοινό. Οι στίχοι του είναι καρυκευμένοι με ιστορίες βασισμένες σε πραγματικά γεγονότα και προσωπικές εμπειρίες, ο τρόπος που αναδεικνύει την πραγματικότητα είναι σκληρός, άμεσος, επιθετικός και χωρίς λογοκρισία και πολύ αμφιλεγόμενος και προκλητικός σε όλα.


Ξεκίνησαν τη μουσική τους καριέρα ως ομάδα χωρίς συγκεκριμένο μακροπρόθεσμο έργο και τα μουσικά τους γούστα ήταν πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Σύμφωνα με τον Rolan, το όνομα "Dios Kon Noxotrox" είναι ένα όνομα που συμβολίζει την έλλειψη φόβου για το μέλλον και τα άσχημα πράγματα στη ζωή, "Αν ο Θεός είναι μαζί μας, ποιος μπορεί να είναι εναντίον μας;" Με την επανίδρυσή του, το όνομα υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση από το πώς ξεκίνησε. Όλα περιστρέφονται γύρω από τη μορφή του Ιησού Χριστού με έναν πιο συγκεκριμένο τρόπο, τον Εμμανουήλ (ο Θεός μαζί μας). Χρησιμοποιώντας το εδάφιο της Βίβλου από το Ματθαίος 1.23 και χρησιμοποιώντας: «Δεν είναι ομάδα, είναι πραγματικότητα» ως σύνθημα των έργων τους.

Τα καλλιτεχνικά έργα του συγκροτήματος δεν είναι μόνο μουσικά, έχουν αναπτυχθεί και μέσα από γράψιμο, φανζίν, βιβλία και άρθρα με ένα ευαγγελικό, ποιητικό και αντιπολιτισμικό μήνυμα.


Η Dios Kon Noxotrox ιδρύθηκε από τον Rolan και τον φίλο του Martín. Μετά από πρόβες και πειραματισμούς βρήκαν την προσέγγιση που αναζητούσαν και τη βάφτισαν με το όνομα της D.Κ.Ν. Βλέποντας όμως ότι τα αρχικά δεν εκφράζουν τίποτα, το άφησαν ως: Dios kon Noxotrox. Μετά από λίγο καιρό, τους ενώνει ο Εστέμπαν, ο οποίος ήταν μέλος της ίδιας εκκλησίας. Σήμερα το συγκρότημα έχει 16 άλμπουμ στα οποία περιλαμβάνεται και μια ελληνική έκδοση.

Άλλα συγκροτήματα που προέκυψαν είναι: Sujeto Predikado (1999), Skapaltata (1999) Αυτό το συγκρότημα ξεκίνησε ως punk αλλά συνέχισε την πορεία του προς το ska. De la Kabeza (2000), Brothers 70 -7 (2002), The Barmy Army (2006), και πολλά άλλα που έχουν προκύψει μέχρι σήμερα.

Από εδώ βρίσκουμε, σε όλη την αμερικανική ήπειρο, ατελείωτο punk, hardcore, punk rock, μελωδικά punk συγκροτήματα και κάθε είδους στυλ, όλα βασισμένα στην πίστη στον Ιησού και τη σωτηρία που δίνει σε όσους τολμούν να πιστέψουν. Ανεξάρτητα από τα ιδανικά και τις προσωπικές προσεγγίσεις που δίνει ο κάθε άνθρωπος στη μουσική του, ο σκοπός είναι ο ίδιος και όλοι ξεκινούν από κάτι που τον προσδιορίζει.

Περού

Αλλά αυτό το μαύρο πρόβατο συνέχισε να πολλαπλασιάζεται παντού και τώρα βρίσκεται στο Περού, όπου μέχρι τώρα δεν είναι γνωστά πολλά για το περουβιανό κίνημα και πώς προέκυψε, αλλά μια κοινότητα στη Λίμα (πρωτεύουσα του Περού) είναι γνωστή για τις δραστηριότητές της στο the world Under και η δουλειά του όχι μόνο με την πανκ νεολαία αλλά και με το ευρύ κοινό. Αυτή η κοινότητα είναι το Pisando. Έχει οργανώσει κάθε είδους καλλιτεχνικές εκδηλώσεις από το μιούζικαλ μέχρι το εικαστικό.

La Postal de mi Perro (2008): Ο Willy Daga, ο οποίος διηύθυνε το fanzine Pisando Serpientes, έγραφε κατά καιρούς ιδέες για ποίηση και τραγούδια, αλλά χωρίς μουσική. Μετά από λίγο καιρό μοιράστηκε την ιδέα με τον φίλο του Juanjo και μαζί δημιούργησαν τα τραγούδια για τη μουσική δουλειά του συγκροτήματος, τα οποία θα ηχογραφούσαν με τη βοήθεια άλλων φίλων μουσικών. Ο καιρός πέρασε και ο Willy συνέχισε με το συγκρότημα εν μέσω των πολλαπλών του ασχολιών, σήμερα έχουν 12
demo. Αυτοπροσδιορίζονται ως ερασιτεχνική ροκ, χωρίς καθορισμένο ύφος, με στίχους που κυμαίνονται από ποίηση έως ρητή κοινωνική και χριστιανική διαμαρτυρία. Είναι περισσότερο μια μπάντα στούντιο παρά μια ζωντανή μπάντα.

Η καρτ ποστάλ του σκύλου μου είναι επίσης γνωστή για το κατοικίδιό της Fidel, που σημαίνει πιστότητα και είναι ένα πανκ σκυλί με το οποίο έχουν δημιουργηθεί ακόμη και κόμικς που μπορείτε να διαβάσετε στο fanzine Pisando Serpientes.

αυτό το άρθρο έχει ληφθεί από: dioskonnoxotrox.blogspot.com

 (SUBTITLES)

Σχόλια